همان طور كه از اسم این مدیا مشخص است، موشن گرافیك یعنی گرافیك ها و طراحی های متحرك. موشن گرافیك در واقع علم تلفیق ماهرانه صدا و تصویر گرافیكی است كه در نهایت به ویدئوهای بسیار جذاب و دیدنی ختم می شود كه این ویدئوها عمدتا مقاصد تبلیغاتی دارند.
موشن گرافیك ها بهتر است در زمانی بین 40 تا 50 ثانیه مفهوم خود را به مخاطب القا كنند زیرا طولانی بودن آنها باعث خسته شدن بیننده خواهد شد. همچنین باید در نظر داشت كه مزیت استفاده از این نوع ویدئوها در واقع صرف هزینه های بسیار پایین نسبت به ساخت تیزر های رئال است.
این نوع ویدئوها پیام های تبلیغاتی متعددی را در مدت زمان كوتاهی به مخاطب می رسانند.
هدف از به وجود آمدن این نوع مدیا اساسا ارائه آمار، ارقام و اطلاعات در یك زمان كوتاه بوده است و همان طور كه عرض كردم در حال حاضر عمده موشن گرافیك هایی كه در دنیا ساخته می شوند، اهداف تبلیغاتی را دنبال می كنند.
مدیای موشن گرافیك محدودیتی در پرداختن به موضوعات متفاوت ندارد و می تواند انواع مختلفی از موضوعات را دربر گیرد.
در كشور ایران از موشن گرافیك بیشتر به جهت تبلیغات كالا و خدمات استفاده می شود و استفاده از این مدیا برای ارائه آمار و اطلاعات چندان مرسوم نیست در حالی كه همان طور كه گفته شد این مدیا بیشتر برای ارائه آمار و اطلاعات در یك زمان محدود است. البته باید در نظر داشت این اتفاق چندان هم ناخوشایند نیست زیرا با ادامه این روند هر روزه شاهد گسترش علاقه مندی ها و رشد كسب و كارهایی در این حوزه هستیم.
موشن گرافیك با پایین بودن هزینه برای ساخت ویدئوها نسبت به تولید ویدئوهای رئال یا حتی انیمیشن ها به لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه تر بوده، تا جایی كه این مزیت بزرگ ترین و پررنگ ترین نقطه قوت این مدیا محسوب می شود. در كشور ما نیز تب استفاده از این نوع ویدئوها داغ شده است و روز به روز هم به طرفداران این مدیا افزوده می شود.
ویدئوهای موشن گرافیك به دلیل رنگ و لعاب و زمان كوتاهی كه برای انتشار آنها لازم است، شدیدا مناسب شبكه های اجتماعی هستند.
نكته ای كه حائز اهمیت است، ارتباط خوب كاربران این فضا با سبك محتوای تولید شده توسط این نوع مدیا است. گفتنی است محتوایی كه به صورت موشن گرافیك در شبكه های اجتماعی پربازدید منتشر می شود تا مدت ها در ذهن مخاطب باقی خواهد ماند.
این رسانه حدودا از دو سال گذشته با افزایش شناخت مردم و كسب و كارها نسبت به این نوع محتوا با استقبال خوبی مواجه شد و با شیب فزاینده ای كه در پیش گرفته قطعا می تواند جایگزین سایر رسانه ها در تولید محتوا شود.
طوری كه از سه سال گذشته تا به امروز تعداد شركت هایی كه در زمینه ساخت موشن گرافیك فعال هستند حدودا 10 برابر شده است. رسالت ما در متاكمپ تولید محتوای ارزشمند و انتشار آن در فضاهای آنلاین، با هدف معرفی خدمات و محصولات كسب و كارهای مختلف است؛ امری كه اصطلاحا تحت عنوان كانتنت ماركتینگ یا بازاریابی محتوایی شناخته می شود.
از جایی كه ارزشمند ترین نوع تولید محتوا ویدئو بوده و ارزشمند ترین نوع ویدئو هم موشن گرافیك محسوب می شود در متاكمپ، به عنوان معدود شركت های پیشگام تولید این نوع محتواها تلاش كرده ایم گستره انواع تولیدات و سرویس های خود را افزایش دهیم؛ به گونه ای كه در حال حاضر بیشترین سفارشاتی كه به متاكمپ سپرده می شود مربوط به ساخت ویدئوهای موشن گرافیك است.
در متاكمپ كارشناسان برجسته و باتجربه ای در زمینه ساخت موشن گرافیك با احترام به سلیقه مخاطب در حال فعالیت هستند كه این كارشناسان كار خود را با تولید محتوای با كیفیت، ایده پردازی و نوشتن یك سناریوی تاثیرگذار تا تصویر سازی و استفاده از گویندگان حرفه ای دنبال می كنند.