پخش زخم کاری و پوست شیر از تلویزیون؟

پخش زخم کاری و پوست شیر از تلویزیون؟ آبی طرح: مدیران سیما تصمیم دارند که تعدادی از سریال های نمایش خانگی را روی آنتن تلویزیون ببرند و این در حالیست که نکات قابل توجه زیادی برای پخش این سریال ها باتوجه به ساختار سخت گیرانه تلویزیون وجود دارد.


به گزارش آبی طرح به نقل از خبر آنلاین، تولید سریال های شبکه نمایش خانگی و اقبال آن از طرف مخاطبانش در چند سال اخیر سبب شده که مدیران رسانه ملی در فکر نمایش تعدادی از سریال های این شبکه از آنتن تلویزیون بیافتند. موضوعی که شاید به خاطر وجود سازمان ساترا که در زیر مجموعه رسانه ملی است کار را برای مدیران سازمان سهل و آسان کند، اما باید به این نکته اشاره کرده که سریال های شبکه نمایش خانگی نکات قابل تاملی دارند که در مقایسه با سیاست های تولید و پخش سریال های تلویزیونی متفاوت می باشد و کمی کار را برای مدیران سیما سخت خواهدنمود.
به گزارش همشهری آنلاین، یکی از موضوعات جذاب سریال های نمایش خانگی تعدد و تنوع در تولید سریال ها به ویژه قصه و ژانر و موضوعات است هر چند اینروزها سریال های نمایش خانگی بیشتر به سمت داستان های جنایی و معمایی رفتند با اینحال آنتن تلویزیون که بیشتر سریال های تولیدی اش با شکست مخاطب روبه رو شده با پخش سریال های متنوع می تواند راه گشا باشد.
موضوع قابل توجه ممیزی است که کار را برای مدیران سیما سخت خواهدنمود. به طور قطع سریال های نمایش خانگی وقتی می خواهند با ساختار تعیین شده سیما قیاس شوند گرفتار ممیزی خواهند شد چونکه اگر دست تلویزیون هم در تولید سریال مانند شبکه نمایش خانگی باز بود؛ به نظر دیگر نیاز به این نبوده و نیست که مدیران متوسل به پخش سریال های نمایش خانگی شوند.
با اینحال محسن برمهانی؛ معاون سیما در گفتگویی از «احتمال بسیار زیاد» ِ پخش سریال های شبکه ی نمایش خانگی، از تلویزیون صحبت کرده است و عنوان کرده: احتمال پخش فیلم و سریال های شبکه نمایش خانگی از رسانه ملی خیلی زیاد است و درحال مذاکره برای انجام مقدمات اجرائی آن هستیم.
وی درباره ی چگونگی پخش سریال ها توضیح داده: ما وجهه ای را برای سازمان صدا وسیما به عنوان یک رسانه ملی قائل هستیم و امثال نمایشگاه «رصتا» که سومین دوره آن مدتی پیش به انتها رسید، نشان می دهد، سازمان صداوسیما چند کانال تلویزیون نیست بلکه یک رسانه ملی است که چترش بر سپهر رسانه ای کشور گسترده است. تنوع سکوها و پلت فرم ها بالاست و رسانه های کوچک به مفهوم سکوهای تولید و کارکرد و کاربری می درخشند و فعالیت شان اهمیت دارد.
البته وی اذعان می کند: باید پذیرفت که سازمان صداوسیما به عنوان رسانه ای که در اقصی نقاط کشور به آسانی در دسترس است؛ استانداردهای مختلف و مختلفی را باید رعایت کند که طبیعتا با استانداردهای برخی سکوها و پلت فرم های شبکه نمایش خانگی با مخاطب محدودتر متفاوت می باشد. به همین دلایلی که عرض کردم، مذاکره و هماهنگی و همگام شدن صداوسیما با شبکه پلت فرم ها و شبکه های نمایش خانگی، یک زمان ویژه را برای ارزیابی بیشتر می طلبد.
این نکته را هم باید در نظر گرفت که هم اکنون از انبوه پلت فرم فعال که رقمش به بالای ۵۰۰ سکوی نمایش رسیده تنها چند پلت فرم فعال در عرصه سریال سازی موفق هستند و به طور قطع مذاکره و در نهایت پخش سریال هایش برای مدیران سازان بسیار زمانبر است.
از یک طرف هم تلویزیون برای سریال های درحال نگارش و پیش تولید و تولیدش که بالاتر از ۲۰ سریال بوده مقرر است بودجه و زمانی صرف کند. سریال هایی که در نهایت به خاطر نداشتن قصه جذاب و کیفیت با شکست مواجه می شوند.
۲۴۵۲۴۵



منبع:

1403/07/14
20:40:38
5.0 / 5
138
تگهای خبر: آنتن , استاندارد , سازمان , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
آبی طرح ، گرافیک و طراحی

آبی طرح

گرافیک و طراحی

abitarh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آبی طرح محفوظ است