هفتادمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان قزوین-راژیا شروع به کار کرد

هفتادمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان قزوین-راژیا شروع به کار کرد به گزارش آبی طرح، افتتاحیه هفتادمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان قزوین-راژیا همراه با افتتاح  نمایشگاه تصاویر برگزیده این جشنواره سه شنبه ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۳ برگزار گردید.


به گزارش آبی طرح به نقل از خبر آنلاین از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، جشنواره راژیا با حضور عباس کاظمی؛ معاون سیاسی و امنیتی استان قزوین، حسین براتی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سید وحید حسینی؛ معاونت امور استان ها و جشنواره های سینمای جوان کشور، قاسم اللهیاری؛ عضو شورای اسلامی شهر قزوین، ابوالفضل سروشمهر؛ مدیر سینمای جوان قزوین، محمدرضا امامقلی؛ مدیر حوزه هنری استان و هنرمندان و علاقه مندان در نگارخانه مهر حوزه هنری قزوین راه اندازی شد.
جشنواره منطقه ای سینمای جوان قزوین، استعدادهای جدید کشف می کند
حسین براتی مدیرکل ارشاد اسلامی استان قزوین در آیین افتتاحیه عنوان کرد: رویکرد این جشنواره کشف استعدادهای جدید است و قصد معرفی حرفه ای های سینمای جوان را دارد که امیدوارم در این بخش هم موفق عمل نماییم.
براتی بیان نمود: امیدواریم که در طول این جشنواره بتوانیم در معرفی قزوین بعنوان یک مقصد فرهنگی و گردشگری نقش موثری ایفا نماییم. معتقدیم که آوردن جشنواره ها به استان ها اقدام شایسته ای است و گرد هم آمدن هنرمندان حرفه ای حوزه فیلم و عکس کشور اتفاق مبارکی است که اینروزها در قزوین شاهد آن هستیم.
وی نسبت به معرفی هرچه بیشتر قزوین در این جشنواره خاطرنشان کرد: در این جشنواره یک روز ویژه عکاسان است که تحت عنوان روز قزوین نامگذاری شده و امیدواریم بتوانیم در معرفی قزوین نقشی ایفا نماییم.
براتی اضافه کرد: میزبانی جشنواره مهمی مثل هفتادمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان در قزوین از نقاط قوت اقدامات مدیریت جدید است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همینطور نسبت به این که این جشنواره بتواند نظر برگزیدگان و منتخبین و همینطور داوران را جلب نماید، اظهار امیدواری کرد.


جشنواره منطقه ای سینمای جوان قزوین، فرصت تبادل و تعامل تجربیات بین چهره ها است
عباس کاظمی معاون سیاسی امنیتی استان قزوین در این مراسم اظهار داشت: جشنواره منطقه ای سینمای جوان قزوین فرصت تبادل و تعامل تجربیات بین چهره ها در حوزه فیلم و عکس است. این جشنواره، اتفاق قابل توجهی است از این منظر که می توانیم فرصتی را برای معرفی چهره های استان داشته باشیم.
معاون استاندار قزوین افزود: اتفاقی که اینروزها در قزوین شاهد آن هستیم، اقدامی به یاد ماندنی در حوزه فرهنگ و هنر است. این جشنواره که با همت مسئولان سطوح مختلف و انجمن سینمای جوان قزوین درحال برگزاری است، می تواند باعث رشد و تعالی ظرفیتهای خوب استان شود.
کاظمی ضمن تاکید بر این نکته که این جشنواره فرصت تبادل و تعامل بین تجربیات چهره ها در حوزه فیلم و عکس است، افزود: ما دارای سرمایه های بزرگی از میان هنرمندان در کشور هستیم و باید به این حوزه هم دقت نماییم. دانایی و توانایی این هنرمندان را باید برای ظرفیتهای هنریمان دریابیم.
معاون سیاسی و امنیتی استان تصریح کرد: نباید راضی به وضعیت موجود باشیم، بلکه باید بتوانیم جشنواره هفتادم را پله ای برای جشنواره های بعدی بکنیم و از ظرفیتهای مختلف آن استفاده نماییم.
همینطور در خلال این جشنواره نمایشگاه عکس آثار برگزیده هم راه اندازی شد. در این نمایشگاه ۳۲ عکس و سه مجموعه عکس از هنرمندان استانهای حاضر در این جشنواره را به معرض نمایش گذاشته و به مدت سه روز تا پایان جشنواره میزبان علاقه مندان است.
قابل ذکر است ۹۹ عکاس و فیلمساز فیلم کوتاه از استانهای گیلان، همدان، یزد، بوشهر، هرمزگان، مرکزی، کهکیلویه و بویراحمد، فارس، قزوین و تهران در این جشنواره شرکت کرده و اختتامیه این جشنواره هم در روز جمعه ۳۰ شهریورماه برگزار می شود.
هفتادمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان قزوین- راژیا از ۲۷ الی ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۳ به میزبانی انجمن سینمای جوانان ایران-دفتر قزوین برگزار می گردد.


۵۷۵۷



منبع:

1403/06/28
10:46:07
5.0 / 5
21
تگهای خبر: جشنواره , سرمایه , سینما , عكاس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
آبی طرح ، گرافیک و طراحی

آبی طرح

گرافیک و طراحی

abitarh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آبی طرح محفوظ است