میشل فرودون ـ عكاس فرانسوی و رئیس سابق كایه دو سینما تشریح كرد

عكاسی چقدر برای كیارستمی جدی بود؟

عكاسی چقدر برای كیارستمی جدی بود؟ به گزارش آبی طرح ژان میشل فرودون ـ عکاس، محقق سینما و رئیس سابق کایه دو سینما ـ یکی از سمبل های فرهنگی کشور فرانسه به حساب می آید. وی در یک نشست مجازی درباره نگاه عباس کیارستمی ـ هنرمند فقید ایرانی ـ به عکاسی و نگاه واحد وی در فیلم سازی، عکاسی و شعر صحبت کرد.


به گزارش آبی طرح به نقل از ایسنا، ژان میشل فرودون اخیرا کتابی درباره تصاویر کیارستمی منتشر نموده است که در این جلسه مجازی، درباره آن هم صحبت کرد.
وی در ابتدا اظهار داشت: تنها من نبودم که این کتاب را نوشتم، درواقع این کتاب را به همراه انستی ویکتور، هنرمند فرانسوی که درباره سینمای ایران و سینمای کیارستمی زیاد می داند به انجام رساندیم. در درجه دوم این کتاب درباره کیارستمی بعنوان یک عکاس نیست بلکه بعنوان یک هنرمند است؛ بگونه ای که در کتاب عکاسی او، نگاهش به سینما و فیلم هایش را هم مورد بررسی قرار دادیم.
این هنرمند درباره چگونگی شکل گرفتن این کتاب و درباره ارتباط فیلم، عکس ها و شعرهای کیارستمی اظهار داشت: زمانی که کیارستمی آغاز به عکاسی کرد، جنگ ایران و عراق شروع شده بود و ساخت فیلم در آن زمان تا حدودی غیر ممکن بود. در نتیجه او عکاسی را بعنوان یک هنر جنبی در کنار سینما انتخاب و روی آن زیاد تمرین کرد؛ همانگونه که در کنار عکاسی نقاشی می کرد و به شعر هم علاقه داشت و می سرود. درواقع او عکاسی را برای خودش شروع کرد نه هنری که بخواهد آنرا با دیگران به اشتراک بگذارد یا بعنوان یک فرایند هنری به آن نگاه کند. در بازار کار هم قصد استفاده از این حوزه را نداشت و صرفاً برای لذت شخصی در حدود ۱۰ سال به آن پرداخت.
از نمونه تصاویر عباس کیارستمی

1400/02/19
15:16:23
5.0 / 5
1239
تگهای خبر: سینما , شعر , عكاس , عكاسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
آبی طرح ، گرافیک و طراحی

آبی طرح

گرافیک و طراحی

abitarh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آبی طرح محفوظ است