مسابقه ای برای ایران شناسی

مسابقه ای برای ایران شناسی «مسابقه‌ی ایران» كه این شب ها شاهد پخش فصل دوم آن هستیم با هدف ایران شناسی و آشنایی با مسائل و مفاخر كشور ساخته شده است.


مسابقه ایران که این شبها شاهد فصل دوم آن هستیم با هدف ایران شناسی و آشنایی با مسائل و مفاخر کشور ساخته شده است؛ بعد از فصل اول این مسابقه که در ۶۰ قسمت روی آنتن رفت، در فصل دوم هم همان رویکرد سابق را در پیش گرفته است.
این مسابقه با هدف ایرانشناسی طراحی شده و اولین مسابقه تلویزیونی است که تمام سوالات آن درباره ایران است. شعار ایران را با ایران بشناسیم بعنوان شعار این مسابقه تلویزیونی انتخاب شده است.
شرط اصلی حضور در برنامه، ثبت نام در اپلیکیشن مجانی و مطالعه سوالات است که با هدف ارتقای دانش عمومی مردمط درباره ایران طراحی شده است. افرادی که در مرحله اول و از راه اپلیکیشن در سنجش اطلاعات امتیاز لازم را کسب کنند در گروههای ۵ نفره در مسابقه تلویزیونی با یکدیگر رقابت می کنند
شعار ایران را با ایران بشناسیم به عنوان شعار این مسابقه تلویزیونی انتخاب شده است.
مسابقه ای با طراحی درست
سعید شیخ زاده مجری جدید این برنامه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا و در اشاره به نکات قابل توجه درباره این برنامه بیان نمود: این مسابقه بسیار حساب شده است و طراحی بسیار حرفه ای و درستی دارد؛ ضمن این که خیلی خوب پرداخت شده است به صورتی که این برجستگی را می توان در دکور خوب این برنامه دید.
به نظرم جا دارد که این مسابقه ارتقا پیدا کند و در آینده بتوانیم در فصل های بعدی آنرا بهبود بخشیده و بعد از حذف کرونا تماشاچیان را هم در فضا و صحنه مسابقه بیاوریم و هیجان آنرا چند برابر نماییم.
وی در پاسخ به این پرسش که این چندمین تجربه اجرا است که در یک مسابقه تلویزیونی دارد، خاطرنشان کرد: به لحاظ تعداد نمی دانم این چندمین تجربه اجرای من است اما سالها سابقه اجرا مسابقه و برنامه های گفتمان دارم و حالا به برنامه ایران رسیده ایم.
وی اضافه کرد: پیش از برنامه ایران من برنامه شگفت انگیزان را داشتم که یک برنامه ویژه گفتگو با نوجوانانی بود که استعداد درخشان دارند و پیش از آن برنامه مکث بود و مسابقه نما به نما که فکر می کنم حدود چهار سال تجربه مسابقه را داشته ام و جلو آمده ام.

هدف مسابقه ایران شناساندن ایران است
شیخ زاده هدف اصلی ماسبقه ایران را معرفی ایران عنوان نمود و اظهار داشت: هدف اصلی این برنامه شناساندن ایران به ایرانی ها است؛ یعنی اگر به شرکت کنندگان دقت کنید 5نفر هستند که هر گروه امکان دارد از شهرهای مختلف ایران باشند و امکان دارد از یک شهر باشند.
هرکسی که در برنامه می آید امکان دارد از بخشی از شهر خود و از صنایع دستی، جغرافیا و غذاها و سنتش در این برنامه برای بینندگان بگوید. در نتیجه اصلی ترین هدف ما در این مسابقه شناساندن ایران است و سوالات به صورتی طراحی شده است که این شناخت افزایش یابد.
وی در مورد اجرای برنامه و اطلاعاتی که در این اجرا با خود دارد، خاطرنشان کرد: من در مورد ایران و شناختن آن علاقمندی شخصی بسیاری دارم؛ ضمن این که اهل گردش و سفر هستم و این مورد کمک بسیاری می کند تا بتوانم در اجرای این مسابقه تسلطی بیشتر داشته باشم و مطالعه هم در صدر کارهایی است که من برای این مسابقه انجام می دهم بعلاوه این که دوستی هست که در تحقیقات بمن کمک می نماید.
شیخ زاده در توضیح کیفیت سوالات و پژوهش زیربنایی این مسابقه، اظهار داشت: سوالات بسیار تخصصی در مورد ایران صورت گرفته و جای نگرانی نیست؛ طراحان سوالات ما کاملا در این حوزه تخصص دارند و همه چیز درست است.
هدف اصلی ما این است که یک برنامه سرگرمی بسازیم ضمن این که اطلاعاتی به بیننده داده شود که هردوی این اهداف در مسابقه اعمال می شود.
این مجری تلویزیونی که در فصل دوم این برنامه جایگزین سام درخشانی شده است، در پایان بیان نمود: در فصل دوم در بحث اجرا هم تلاش می نماییم که هیجان لازم را داشته باشیم و تمام هدف این است که یک برنامه خوب و آبرومند را به مخاطب نشان بدهیم که مردم لذت ببرند.




منبع:

1399/08/23
18:23:05
5.0 / 5
1272
تگهای خبر: آنتن , تخصصی , صنایع دستی , طراح
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
آبی طرح ، گرافیک و طراحی

آبی طرح

گرافیک و طراحی

abitarh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آبی طرح محفوظ است