یك كارگردان:

سینمای امروز به آثاری نوآورانه و با کیفیت برای جذب مخاطب نیاز دارد

سینمای امروز به آثاری نوآورانه و با کیفیت برای جذب مخاطب نیاز دارد به گزارش آبی طرح، خراسان رضوی یک کارگردان اظهار داشت: در گذشته به سبب محدودیت های رسانه ای، سینما برای مردم جذابیت بیشتری داشت، اما امروزه برای جذب مخاطب باید با ارائه آثار نوآورانه و باکیفیت به این مساله رسید.



محمدرضا رفائی زوارزاده در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: متاسفانه فیلم های جشنواره امسال فاقد کیفیت لازم و فیلمنامه ها بسیار ضعیف هستند. سطحی نگری در تولیدات سینمایی، کاهش جذابیت در سینما را برای مخاطبان به همراه داشته است.

وی با اشاره به فیلم پسر دلفینی ۲، اشاره کرد: ساخت مجدد این فیلم غیر ضروری و اثر فاقد نوآوری و جذابیت لازم است، بهتر بود سازندگان فیلم به موضوعات جدیدتری می پرداختند.

زوارزاده اضافه کرد: پخش صدا در سینماها از استانداردهای پایینی برخوردار بوده و شایسته است مسؤلان توجه بیشتری به این مساله داشته باشند، برای اینکه باتوجه به تجربه های شخصی، صدای بلند و ناهنجار در سالن های سینما آزار دهنده و غیر حرفه ای است.

وی اشاره کرد: تکیه بر فیلمنامه های قوی و جذاب اصلی ترین راه حل برای جذب مخاطب به سینما است و ترفندهای تجاری مانند اختصاص بلیت های نیم بها در بعضی از روزهای هفته و دعوت از میهمانان ویژه برای پر کردن سالن های سینما کاری شایسته و مطلوب نمی باشد. بدین سبب تنها با ارائه آثار با کیفیت و محتوای جذاب می توان مخاطبان را به سینما بازگرداند.

این کارگردان با اشاره به تفاوت سینما امروز و گذشته اظهار داشت: در گذشته به سبب محدودیت های رسانه ای، سینما برای مردم جذابیت بیشتری داشت، اما امروزه برای جذب مخاطب باید با ارائه آثار نوآورانه و باکیفیت به این مساله رسید.

وی تاکید کرد: فیلمسازان باید با شناخت نیازها و سلیقه های مخاطبان، آثاری تولید کنند که بتواند در ۱۰ دقیقه اول توجه همگان را به خود جلب نماید.

رفائی زوارزاده با اشاره به استفاده بیش از اندازه نریشن ها، اظهار داشت: سینما هنر تصویر است و تا آن زمان که تصویر می تواند داستان را روایت کند، نیاز به دیالوگ های طولانی و نریشن های مکرر نیست.

وی اضافه کرد: تعدادی از فیلمسازان بجای استفاده از قدرت تصویر، به دیالوگ های طولانی و نریشن های خسته کننده روی آورده اند که این مساله موجب می شود مخاطب از فیلم زده شود. باید دقت کرد که استفاده از نریشن زیاد، سینما را تبدیل به رادیو می کند. بدین سبب باید از ظرفیتهای بصری برای بیان داستان در سینما بهره برد و در اصل نریشن رکن اساسی فیلم های مستند است.

این کارگردان و تهیه کننده سینما با تأکید بر اهمیت تصویر در سینما اشاره کرد: سینما یعنی تصویر و تا آن زمان که می توان با تصاویر حرف زد، نباید سراغ دیالوگ رفت. دیالوگ باید موجز، خوب، عالی و فقط در زمانی که لازم است، استفاده گردد.




منبع:

1403/11/20
10:54:29
5.0 / 5
264
تگهای خبر: استاندارد , تصویر , جشنواره , سینما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این پست آبی طرح
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
آبی طرح ، گرافیک و طراحی
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

آبی طرح

گرافیک و طراحی

آبی طرح: پنجره ای به دنیای هنر و گرافیک، همراه شما در راه کشف و خلق زیبایی

abitarh.ir 1395-1403 - حقوق مادی و معنوی سایت آبی طرح محفوظ است