دریالعل:

از کارگردان فیلم اولی توقع کار بیستم ابراهیم حاتمی کیا را نداریم

از کارگردان فیلم اولی توقع کار بیستم ابراهیم حاتمی کیا را نداریم به گزارش آبی طرح مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان اوج اظهار داشت: فیلم «مسیح، پسر مریم» حتما اشکال دارد چونکه ما طبعاً از یک کارگردان فیلم اولی توقع کار بیستم ابراهیم حاتمی کیا را نداریم.


محسن دریالعل در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره این که به نظر می آید بحث کمیت و فروش برای سازمان اوج بحث بسیار مهمی است تا آنجا که در مواردی بر کیفیت تولیدات اثر می گذارد. بطورمثال سال قبل در مصاحبه ای که با حامدعنقا داشتیم، انتقادهای ما درباره خلأهای فیلم نامه آقازاده توسط ایشان به رقم فروش و اقبال پلتفرمی این سریال ارجاع داده می شد؛ آیا کمیت برای سازمان اوج اولویتی بیش از کیفیت دارد؟ عنوان کرد: همه این ها باهم نسبت دارند و اینگونه نیست که بگویم برای سازمان اوج لزوم کیفیت ورای عدد و رقم یا عدد رقم ورای کیفیت مهمست.
وی افزود: فروش و کیفیت در تعادلی باهم برای ما مهمست و بعد از آن مخاطب قرار دارد؛ یعنی این سه (رقم فروش، کیفیت و مخاطب) را اگر بتوانیم به هم وصل نماییم سؤال مدلول می یابد؛ یعنی اگر یک سریال در مجموع به لحاظ فرمی و قصه گویی سریال خوبی بود اما در آن گاف وجود داشت، همچنان که در فیلم های روز هالیوود هم وجود دارد، پس خروجی خوب بوده است.
سریال های روز هالیوود و نتفلیکس هم از این موارد و خلأها مبرا نیستند ولی مورد استقبال عموم قرار می گیرند؛ درنتیجه وقتی یک کار توانست دیده شود و حرف خودش را بزند درست نیست که روی نقاط ضعف تمرکز شود که چنین گاف هایی داشته است
مدیر اسبق انتشارات روایت فتح عنوان کرد: بر این اساس تولید جدید سینمایی ما، فیلم مسیح پسر مریم حتما اشکال دارد چونکه ما از یک کارگردان فیلم اولی طبعاً توقع کار بیستم آقای حاتمی کیا را نداریم اما توقعات در سطح و مدل خودش است. وقتی تناسبات رعایت شده باشد که چه میزان هزینه، چه جنس محتوا و برای چه نوع مخاطبی تولید شود، اگر این سه به هم وصل شود و جواب دهد؛ خروجی با همه اشتباهش نشان از موفقیت دارد.
دریالعل توضیح داد: آقازاده هم از این مساله مستثنا نیست همچنان که کار بعدی حامد عنقا هم از این مورد جدا نیست و حتما اشتباهاتی در خود دارد؛ اساساً این مساله ناگریز است چونکه محصول تولید می نماییم و گاهی سازوکار تولید به ما اجازه نمی دهد بستری را روایت نماییم و اشتباه می کنیم؛ یعنی اقتضا تولید ما را به اشتباه می اندازد؛ ضمن اینکه در بعضی موارد کج فهمی و ندانستن ما هم در این مساله دخیل است و اتفاق می افتد.
این مدیر فرهنگی اظهار داشت: باید یک محصول را بصورت کامل ببینیم و این که قابل قبول هست یا خیر؟ اما اینکه حالا مخاطب این پکیج محصول را دید یا ندید و محصول توانست حرف خودرا بزند یا نزند؟ موضوعی دیگر است که می شود در مورد آن صحبت کرد
وی درباره سریال جدید سازمان اوج تحت عنوان شهید بروجردی به تهیه کنندگی حامد عنقا که به صورتی نشان داده است شما تجربه مثبتی از همکاری با عنقا داشته اید نیز توضیح داد: صدالبته؛ آقازاده از لحاظ سودآوری و گردش مالی آن قدر رضایت بخش بوده است که بخواهیم باردیگر با عنقا کار نماییم. البته در این میان باید به سطح تعامل مثبت با حامد عنقا هم اشاره نمود چون اوج سازمان بی نظری نیست و در مورد محتوا و فرم صحبت می کند.
دریالعل همین طور در پاسخ به این که چون حامد عنقا به لحاظ فروش موفق بوده سازمان اوج تمایل همکاری باردیگر با او را دارد؟، اظهار داشت: نه اینگونه نیست؛ هردو مورد برای ما مهمست یعنی هم باید گردش مالی باشد و هم خروجی آن قدر حرفه ای تولیدشده باشد که حرف خودش را درست بزند و هم اینکه مخاطبی که می بیند رضایت داشته باشد. این ها همه به هم وصل و محتوا در ظرف فرم است که معنا پیدا می کند.
مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان اوج درباره این که یکی از مشکلاتی که در آثار تولید شده این سازمان مطرح است بیان نوعی ایدئولوژی مستقیم است، در این مفهوم پیام فیلم بجای نهفته بودن در اثر، گاهی شعارگونه می شود؛ مانند مجموعه پایتخت ۵، توضیح داد: این سلیقه شماست؛ ممکنست محصولی سلیقه شما نباشد و ما آنرا می پذیریم؛ حق دارید که نپسندید اما پایتخت ۵ یک سریال پرمخاطب بود. احتمال دارد اثری به مذاق شما خوش نیاید اما ما تا حالا بیست سینمایی ساخته ایم و وقتی در مجموع نگاه می نماییم این حس را از مخاطبمان نمی گیریم.
احتمال دارد در یک محصول و در جایی جنس مخاطبی همراه نشود اما اگر همان محصول را مخاطب دوم ببیند، این حس را نداشته باشد و با محصول همراه شود
دریالعل افزود: حتماً تلاش می کنیم؛ زبان ما سینماست؛ هرجایی که شما حس کردید ما از زبان سینما کوتاه آمدیم یا اشتباه کردیم، حق دارید بعنوان مخاطب اعتراض کنید و ما هم بعنوان تولیدکننده حتما تجدیدنظر می نماییم. اما اینکه زبان تولیدات اوج زبانی ایدئولوژیک است را تا به امروز از مخاطبان نگرفته ایم.
به گزارش آبی طرح به نقل از خبرگزاری ایرنا، فیلم سینمایی مسیح، پسر مریم به کارگردانی علی جعفرآبادی و تهیه کنندگی مهدی فرجی و جلیل شعبانی، درامی اجتماعی از دهه ۵۰ شمسی است که قصه ای متفاوت را روایت می کند؛ این فیلم تازه ترین محصول سازمان هنری رسانه ای اوج است که برای حضور در جمع ۲۲ فیلم سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر پذیرفته نشد.
دریالعل قبل تر (۱۲ دی ماه ۱۴۰۰) در نشستی با حضور اهالی رسانه اعلام نموده بود که سازمان اوج سی سریال در دستور کار دارد که بخشی با وی او دی، بخشی با صداوسیما و بخشی در پیش تولید و در مرحله طرح و نگارش است.
وی گفته بود که تغییر شیفت از سینما به سریال مهم ترین ریل گذاری ماست به این علت که در یکی دو سال اخیر بازگشت سرمایه در سینما وجود نداشته است.


منبع:

1400/12/07
19:44:36
5.0 / 5
653
تگهای خبر: جشنواره , سازمان , سرمایه , سینما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
آبی طرح ، گرافیک و طراحی

آبی طرح

گرافیک و طراحی

abitarh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آبی طرح محفوظ است